Tuesday, December 4, 2012

pahala terakhir seorang isteri



hehehehe...yea yea sok abg balik..hmmm..berapa hari yer aku xjmpa abg..hmmm kalo kira dari hari isnin sampai rabu  maksudnya 10 hari...first time  pas aku kahwin ni aku rasa 10 hari ni lambat giler..ya lah selalunya seminggu tu cepat jer masa berlalu...kalo biasanya dari hari isnin pejam celik, pejam celik tgk2x dah sampai hari isnin berikutnya..tapi kali ni tak pun macam tu...10 hari tu rasa lambat nya!hehehe..tue lah baru tau rasa camner kalo husband pi out station ker apa..ni baru kena tinggal 10 hari dah rasa lama..sian aku tgk member member yg duduk separate ngan husband dia org...sbbnya masing masing kena posting tmpt jauh ngan pasangan masing-masing..yup..aku admit mmg lah rasa sgt free bila duduk ngan mak ni..dah tak payah masak..bangun pg before nk pi keje mak dah buat breakfast, tak yah lg sidai baju, kemas umah n etc tp bg aku itu semua tak wat aku rasa seronok sbb abg takder pn...aku sanggup lg penat kemas umah, bgn awal sbb nk wat air b4 abg pi keje, masak nasi b4 pi keje sbb abg balik mkn tghari kat umah, balik keje plak wat air utk minum ptg n mlm plak nak kena sediakan makan malam...tu xcampur lagi ngan sidai baju, lipat kain baju, basuh bilik air ker atau benda benda lain yg kena wat lah kalo duk umah sendiri...tp alhamdulillah aku suka wat tu semua bila ada abg ngan aku..penat mmg penat tapi tak rasa pun especially bila abg tolong wat semua tu ngan aku..dia lah masuk dapur tolong tumbuk bawang guna lesung batu..kadang kadang nk tergelak bila tgk bawang ngan ikan bilis tu mmg hancur lumat bila abg tumbuk..kalo kita setakat sikit sikit... ini tak, abg tumbuk mmg hancur lumat lah..hahahaha..pastu kdg2x abg tolong potong sayur, basuh ikan, n kdg2x nasi pn sometimes abg yg masak...ada byk lg yg abg wat yg semua tu wat aku rasa bersyukur sgt n rasa happy teramat sgt..(itu blum lg cerita part keromantikan dia..huhu..xleh nk share betapa romantiknya abg..segan..tp rasanya alhamdulillah setakat ni apa yg Rasulullah ajar cara suami layan isteri abg wat..huhuhu)..apa jer lg yg aku nak..smuanya sgt sweet bila ada abg ngan aku...tp itulah aku ni kan isteri yg bekerja..aku buat setakat mana yg aku mampu..mmg penat bila balik kerja..tp macam yg aku tulis td tipu lah kalo kata tak penat tp Alhamdulillah abg faham..ok lah..tulis ni semua pn bukannya apa tp sebab td ada terbaca pasal satu cerita ni..pasal kehidupan isteri yg bekerja yg dpt husband yg sgt2x baik but kesudahannya....huhuhuhu kena baca sendiri...apa pun doakan yg terbaik untuk abang..amin...  http://alhelmi.tripod.com/tip/terbaru/berakhirseorangsuami.htm
 p/s : ada gak aku tanya abg...."abg macam mana kalo syg tak sempat minta maaf kat abg..mana lah tau ada apa2x jd kat syg masa syg otw nk pi keje ker n syg tak sempat mintak maaf, so kiranya abg maafkan tak syg?hmmm...jwpn abg a little bit wat aku lega..."In Sha Allah abg maafkan semua apa yg syg buat..kan sebelum kita tido kita kena maafkan semua org yg wat salah ngan kita..." huhuhu...ok..dah bleh tarik nafas lega kat situ..tp aku ni jenis tak puas hati..nak jugak dengar perkataan 'dah dimaafkan'...huhuhu..sbb tu kalo aku ada wat salah malam sebelum tu  b4 aku nak mula driving esok pgnya aku akan msj abg mintak maaf sbb wat dia terasa atau kecik hati malam td..thanx abg..syg abg!!!

2 comments:

  1. jelesnya saya...napa lak pahala terakhir seornag isteri ???? dapat rasa awak betul2 rindu kat hby awak..:)

    ReplyDelete
  2. tajuk tu sbb sy amik based on crita yg sy link kan tu..awk baca tak ceita tu?pahala yg patut isteri dia dapat tapi xkesampaian bila husband dia meninggal.baca lah crita tu n awk akan paham n bila awk dah jd isteri awk akan wat yg the best utk husbnd awk...takut jd macam crita tu...nauzubillah...

    ReplyDelete