Saturday, January 26, 2013

ummi

Dan Kami wajibkan manusia berbuat baik kepada kedua ibubapanya ibunya telah mengandungnya dengan menanggung kelemahan demi kelemahan (dari awal mengandung hingga akhir menyusunya) dan tempoh menceraikan susunya ialah dalam masa dua tahun (dengan yang demikian) bersyukurlah kepadaKu dan kepada kedua ibubapamu dan (ingatlah), kepada Akulah jua tempat kembali (untuk menerima balasan).- SURAH LUQMAN: 14
 
   
Alhamdulillah...skrg dah masuk 36++ minggu dah..skrg menunggu hari jer baby nak menjenguk dunia ni...hehehe...ok..kali ni honest mmg letih bila dah mula masuk 36++ weeks ni..b4 this aku mmg tak letih...org tgk pn macam tak caya aku mengandung..ya lah ngan perut kecik nya..bila aku pakai baju kurung pn bila masuk 8 bulan pn perut still tak nampak gak..bila berjalan tak payah nak cakap lah...berjalan macam berlari..naik turun tangga berlari smpai bila org tegur baru wat aku teringat  'oh, a'aah aku mengandung..hehehe..lupa plak yg aku mengandung..hehehe" so smua tu xnmpk yg aku ni  tgh mengandung..tapi masuk jer 36 mggu ni aku mmg letih...janji Allah tu pasti..tgk lah ayat yg kat atas tu..kan ada tulis "ibunya telah mengandungnya dengan menanggung kelemahan demi kelemahan (dari awal mengandung hingga akhir menyusunya)" so keletihan tu mmg terasa especially bila aku still driving berulang balik dr sg.buloh ke pj...Alhamdulillah baby baik..kalo setakat menendang n perut keras tu biasalah..tp yg lain Alhamdulillah takder masalah lain..xsabar ummi nk tggu baby kluar...apa pun ummi nak sgt baby jd anak yg baik yg membesar dlm acuan agama..syg Allah, syg nabi, syg abi n syg ummi..doa ummi selalu utk syg...
 

No comments:

Post a Comment