Saturday, March 26, 2011

mei@5@may


apa yang akan jadi bulan 5 nanti???hmmm..tahlah..aku sendiri tak tahu apa yang akan jd..aku bukannya boleh meramal masa depan..TAPI bagi aku, perkara yang InsyaAllah AKAN berlaku semuanya yg dah aku rancang...tak boleh lah nak kata  memang confirm2x akan jadi TAPI  semuanya dalam perancangan DAN aku sedaya upaya berusaha tuk jadikan kenyataan (^_^)..yg pasti jika DIA tentukan benda tu jadi  maka jadilah ia but jika tak jadi so  perkara tu x kan berlaku...byk ayat dalam Quran yg tulis pasal ni....[Al Baqarah:117]~ Allah Pencipta langit dan bumi, dan bila Dia berkehendak sesuatu, maka Dia hanya mengatakan kepadanya: "Jadilah!" Lalu jadilah ia." (^_^)


ok..berbalik kepada bulan 5 ni..jom kita crita crita skit..ya lah..yang best bulan 5 ni antaranya sbb bufday aku..BIRTHDAT@BUFDAY@BORNDAY???wahhhh..dah yg ke berapa tahun yer cik nadhrah????hmm..nak tau???dah tahun ke 27..27????ya lah..naper??tak percaya???

huhuhu..dah tua besar rupanya anak pakcik yacob n makcik ramlah ni yer =) hehehe..yup..dah besar dah aku ni..macam macam perkara/pengalaman yang aku dah rasa..aku syukur sepanjang aku hidup ni Alhamdulillah semua benda yg baik jadi kat aku..tipulah kalo kata aku tak rasa langsung hidup susah..memang aku dah pernah rasa...tapi semua ujian tu lagi mematangkan aku..apapun aku kena selalu bersyukur coz kalo nak bandingkan dengan hidup org lain yg jauh lagi susah tu aku kena bersyukur berjuta juta,berbillion billion n bertrillion trilion n senang kata kena byk bersyukurlah =) sebab apa???sebab apa yg tuhan bg ni sebenarnya tak terkira nikmatnya..aku tertarik ngan satu ceramah Dr Mohd Asri =) SANGAAAATTTT MENARIK =)


p/s : aku syukur gak coz dikelilingi ngan kawan2x yg semuanya bermotivasi...kepada seorang kawan rapat aku si 'dia' (cik H---.bukan nama sebenar..hehehe...yup kamu....thanx byk bg motivasi pd sy...)..teringat gak pada tulisan seorang ustaz yg best..yg bg motivasi  "Tips on how to stay motivated - Always look at how far you have come rather than how far you have to go. Always count your blessing, not what you are missing. "~~~
 

2 comments:

  1. wah..si dia mesti sangat hensem ...hahahahhaah !

    ReplyDelete
  2. siapakah gerangan si 'dia'???tp yg pasti mmg hensem..(muka blur~~~)huhuhu...

    ReplyDelete