Thursday, August 11, 2011

kekurangan itu juga kelebihan


alhamdulillah kes pg tadi menang..yup..aku admit mmg bukan aku buat fail tu..iskandar yg buat..aku hanya datang ikut dia and tengok cara dia conduct matter tu..mmg bagus..sgt bagus dari mata aku yg baru setahun dua practise ni...pengalaman dia dah lapan tahun..tapi bg aku cara dia delivered his submission really awesome..huhuhu..tak tahulah bila lah masa nya aku boleh segempak macam dia..mgkn ada lawyer lagi bagus n gempak but tgk dia jer dah really make me impress..ayah pun asyik puji dia..bila dia dtg meeting to meet our client, iskandar mmg bagus..dia sgt confident..tapi biasalah client ada jer cam tak puas hati..utk fail tu aku tak masuk campur langsung..insyaAllah aku akan follow iskandar waktu trial jer..tapi hari tu aku sibuk sgt..so tak join pn meeting tu..huhu..confidence..yup itu kelebihan iskandar..dia mmg confident bila masa berhujah depan hakim..masa attend meeting..itu dari pemerhatian aku...

CONFIDENCE@KEYAKINAN..sesuatu yg aku tak der dari dulu..but rasanya sekarang alhamdulillah aku dah improve..byg kan dulu semua benda aku buat tanpa keyakinan...aku akan elakkan smua benda yg aku rasa tak mampu aku buat walawpun tak mencuba dulu..aku lebih selesa duduk dalam comfort zone aku..pernah aku cakap pada adik adik aku..."kalau lah angah kaya, ada duit yg byk sgt2x angah nak beli keyakinan kalo keyakinan tu benda yg boleh angah beli...tapi alhamdulillah walaupun aku tak jd jutawan tapi alhamdulillah aku dah dapat keyakinan tu sikit demi sedikit..macam mana??DENGAN DOA aku..itu yg aku rasa...dalam doa aku tiap kali lepas solat aku mintak pada DIA utk datangkan keyakinan tu pada aku..yup alhamdulillah..DIA makbulkan doa aku..tapi bukan dengan cara yg senang..byk benda yg susah n ujian yg aku kena tempuh utk dapat kan keyakinan tu..TUHAN Maha Adil..DIA makbulkan doa aku..aku kena jadi lawyer sesuatu perkara yg aku tak suka tapi itu yg buat aku dapat keyakinan..aku kena pi wat chambering di KL tempat yg bagi aku sgt jauh dari rumah aku(hahaha..tue lah budak tak kuar rumah..so KL pun dah rasa jauh..hehehe...)..tiap kali keluar pi kerja aku sgt takut..tapi alhamdulillah lama lama keyakinan tu dtg..dari takut nak bercakap tapi alhamdulillah kalo ada application yg simple simple at least i manage to do it..at least aku berhujah gak depan hakim walaupun mmg terlampau jauh nak dibandingkan tahap kegempakan aku n iskandar or senang kata lawyer muda lain yg mmg tahap keyakinan dia tu melampau tinggi..aku still jauh kebelakang lagi..huhu..tak per lah alhamdulillah..cukup ngan setakat ni yg tuhan nak bg pada aku...tapi aku yakin kalo Tuhan nak bagi lagi lebih pada aku mungkin Dia akan bagi jugak.. n one more thing benda yg aku bangga ngan diri aku sendiri is pasal bawak kreta..bygkan lama giler aku peram lesen memandu aku tu dlm pursue aku, akhirnya setelah beberapa kali renew kan lesen tanpa drive kreta akhirnya alhamdulillah aku ke sana sini boleh drive sendiri..yup! mgkn bg sesetengah org "alahai benda kecik jer nak kecoh..." tak! bagi aku plak ini benda yg aku boleh bangga dengan diri aku sendiri..aku dari org yg takder keyakinan nak buat semua benda termasuk tuk bwk kreta akhirnya mampu buat..is it a great thing for me?yes it is!!hehe...Alhamdulillah...aku sngat sangat bersyukur..syukur yg tak terhingga pada DIA yg menghadiahkan hadiah yg besar pada aku "keyakinan".....aku ada terbaca pasal satu artikel ni berkaitan kekurangan itu suatu kehebatan..bila aku pikir2x mungkin kekurangan aku dari segi keyakinan ni sebenarnya ada jugak bagi kehebatan/kelebihan pada diri aku sendiri atau pada org lain..yup..bila duduk memikirkan benda ni aku tau kelebihannya...apa yer kelebihannya..nak sambung tulis cerita pasal benda ni rasanya mood malas dah mula datang..huhu..mata dah ngantuk..otak dah lambat n jari dahmalas nak menaip..mgkn lain kali smbung lagi..InsyaAllah..last sekali Love u Allah !!! <3
(kongsi artikel yg menarik tu..hehe)
http://www.iluvislam.com/tazkirah/dakwah/3358-kekurangan-itu-suatu-kehebatan.html#.TkJ6WDagDLU.facebook

No comments:

Post a Comment