Monday, August 29, 2011

pengalaman yg pahit n manis


 ~13 Ogos, 2011~
semalam aku rasa macam seketul batu besar dah hempap jatuh atas kepala aku...Ya Allah apa yg aku dah buat...aku yg buat salah tapi iskandar yg kena marah teruk sangat sangat saaaangaaatttt  ngan Hakim tu...aku waktu tu kat sebelah dia dah rasa kecik sgt....rasa macam kepala ni dah macam nk meletup pn ada..tapi aku tgk waktu tu iskandar still cuba berhujah melawan apa yg diputuskan hakim..dah berapa kali hakim cuba cakap  "basic thing Mr iskandar!!u shoud know it!!..BASIC THING!!aku  kat sebelah dia macam "Ya Allah!! apa lah  yg aku dah buat.??.tapi sgt kagum ngan dia sebab dia still cuba membetulkan keadaan dan cuba terangkan kenapa tak buat benda yg sepatutnya..last sekali Yang Arif cakap "Mr Iskandar.enough!i dont want u to argue anymore on this!!!!dia duduk n cuba bertenang..kalo aku kat tempat dia dahlah ngan malu ngan lawyer sebelah lagi ngan tertekan kena tengking hakim lagi..macam macam lah..tapi aku tgk dia cuba bertahan..tapi waktu tu dia tak cakap apa2x apa lagi kat aku..aku kat sebelah dia dah taktahu nak buat apa..kes berjalan macam biasa n terus pada Cross examination..kita org tak perlu mula ngan examination  in chief since witness statement dah prepare awal2x..saksi just tandatangan  kertas witness statement n kita org mula ngan cross..tapi iskandar buat ngan baik..padahal dahlah baru kena marah tapi dia tak hilang fokus!n later trus pada Re n so on...kes kemudian bersambung pada  sebelah ptg coz berhenti tuk solat jumaat...iskandar bagus..he did great!!waktu sebelah petang waktu nak mula kes iskandar comfort kan aku..padahal aku rasa bersalah sgt ngan dia..not only him but also to CLIENT!!suka sgt cara dia comfort kan aku..sgt2x inspired me..dia cakap "ok enna.benda benda yg enna takkan jangka ni yg akan berlaku. enna dont take it seriously..dont take it too personal..enna jangan give up..jangan sebab benda macam ni enna tak nak jadi lawyer dah..jangan fikir macam tu..saya tak nak enna fikir macam tu..this is the process of learning..saya tau enna rasa down sangat but don't!jangan give up..we have to fight till the end..kita boleh settlekan benda ni..kita akan buat permohonan lain..boleh jer..cuma hakim ni yang tak nak dengar my argument..saya still argue tadi utk make sure dia ada buat rekod on this!tapi takper..kita buat application n insyaAllah semuanya akan ok..enna ada masa 30 hari n enna kena buat research dlm LPA or etiquette n cari kes..sy igt ada on this n nanti kita buat application tu..dont worry..ok..huh!!berapa byk kali dia ulang dont worry..jangan risau pn dah byk kali dia ulang..dia keep on stressing tak der apa lah benda ni..padahal aku sepanjang masa lepas dia dah kena marah aku dah rasa macam MATILAH aku ni!!!apalah yang aku nak buat...hmmm...ini ker yg membezakan lawyer yg junior n lawyer yg berpengalaman..he knows everything n how to fix it..huhuhu..oh Ya Allah...tolonglah aku..tapi honestly aku ikutkan tadi macam dah give up jer....iskandar byk mengajar aku..dia kata ni semua akan buat aku lagi tabah n lawyer yg bagus..ni smuanya baik utk aku..aku jgn give up sbb ini masa aku utk belajar n belajar dari kesilapan...YA ALLAH terima kasih coz kau jumpakan aku ngan iskandar..kau jumpakan aku ngan dia utk ajar aku pasal law ni..Yup aku tau yg aku ada ayah yg used to be a lawyer n dia sgt bagus n smua lawyer kenal dia masa dia practise dulu..tapi mungkin bagi aku, ayah tlg aku membuka lorong kecik utk aku meneroka alam perundangan ni n iskandar plak membantu aku utk membesarkan dari lorong yang kecik menjadi jalan yang besar utk aku lalu sebagai seorang peguam....
P/S : ***today pengalaman yg sgt bg kesan kat aku..huhuhu...***

~26 Ogos, 2011~
pagi ni masuk opis ada hamper cute dr wan numiri & assoc..thanx to iskandar for the cute hamper raya..ptg plak pas balik shopping aku masuk opis plak dapat sejambak bunga matahari dr pakcik ali..haha..thanx to pakcik...n the best thing happened today bila iskandar call ptg n bg tau kes yg kita org wat hari tu (13/8/2011) tu alhamdulillah kes tu  menang..hepi..hepi..hepi (^____^) syukur pada Mu Ya Allah...Alhamdulillah!!!
                               hamper raya dari iskandar..thanx n selamat hari raya =)
                                                                    thanx pakcik ali =)

No comments:

Post a Comment