Friday, September 2, 2011

salam aidilfitri =)

salam aidilfitri aku ucapkan...raya pertama aku kat umah pj jer..raya pertama ada budak budak datang beraya kat umah aku..jarang ada budak2x datang beraya kat kawasan sini...seronok rasanya tgk dia org datang beraya..teringat masa aku kecik kecik waktu kat taman dato harun dulu..dulu aku duduk umah flat..so waktu raya jer aku ngan along n fir n ada lah budak2x lain pi beraya kat setiap blok..hepinya waktu tu dapat kumpul duit raya =) 
pagi tadi pi beraya umah shikin...shikin sempat crita perangai budak2x sekarang...macam2x perangai dia org...bagi aku tak der adab...bayang kan..hanya sebab nak kumpul duit raya macam macam perangai pelik yg dia org wat...ada yang hanya masuk rumah n makan kuih raya sikit, wat sepah rumah orang, masukkan cebisan kuih kat celah sofa n lain2x..minum air sikit n membazirkan air..pastu tunggu duit raya..tahun ni plak budak2x datang n tunggu depan pintu..bila bagi duit raya dengan tak ada sopannya budak2x ni bukak sampul raya n ambil duit n terus buang sampul raya depan pagar rumah..Ya Allah!!!memang tak ada adab langsung!!bila tanya pada budak2x ni mak ayah tak risau ker dia org ni berjalan raya jauh2x dari rumah?dengan selamber dia org cakap "mak cakap, kalo nak duit cari duit sendiri!!"hmmm...so nak salahkan anak or didikan parents nya?..tahlah...bagi aku plak, dulu aku pun pergi gak beraya n hepi gak kumpul duit raya..tapi syukur didikan mak ayah taklah wat aku hilang keadaban aku bila pi umah orang...
ok lah...malas nak hilangkan mood raya ni...akhir kata salam aidilfitri..maaf zahir dan batin..
dengan budak2x yg datang beraya kat umah..hepi tgk budak2x ni..sangat sopan...comel =)


2 comments:

  1. is that the real sunflower??? really like it... =)

    ReplyDelete
  2. hmmm..amboi tajamnya mata..yup yg real pnya sunflower =)

    ReplyDelete