Friday, February 18, 2011

KETENANGAN JIWA


Tak tahu naper dua tiga hari ni aku rasa macam serabut.mgkn bendera jepun dah nak muncul…huhuhu….
 
Mgkn jugak sebab masalah kat opis..tapi aku bersyukur sgt aku tak macam dulu dulu..aku yg dulu kalo melampau serabutnya mesti ada rasa nak bunuh diri…huhu..melampaukan aku???


yup..aku admit.dulu aku mmg teruk..sgt teruk..perkataan bunuh diri tu mmg selalu ada dalam kepala jer…aku bersyukur sebab lahir dalam islam..itu yg buat aku terbantut nak bunuh diri..huhuhu…tapi sekarang Alhamdulillah aku tenang wlwpun aku rasa ujian kali ni agak berat..apa yer yg buat aku rasa ok kali ni???aku pikir pikir mungkin gak aku ada amalkan surah al fajr lately ni..suka sgt bila tiba sampai ayat yg ke 27 sampailah ayat ke 30..terjemahan dia macam nilah secara ringkas nya :  Hai jiwa yang tenang. (QS. 89:27) Kembalilah kepada Rabbmu dengan hati yang puas lagi diridhoi-Nya. (QS. 89:28) Maka masuklah ke dalam jama’ah hamba-hamba-Ku, (QS. 89:29) dan masuklah ke dalam surga-Ku. (QS. 89:30)
Aku membayangkan yang aku ni baca untuk dapatkan ketenangan jiwa..so aku mengapplykan ayat ni dalam diri aku..so Alhamdulillah memang sgt berkesan..Alhamdulillah..thanx Ya Allah..terima kasih aku ucapkan…

Time aku serabut ni aku suka layan lagu Not Ready To Make Nice yg Dixie Chicks nyanyi…tah..naper tah suka…macam best plak dgr lagu ni bila emosi tgh tak stabil ni..aku tak tgk lagi lirik dia….so yg aku suka skrg is melodi dialah..jap lg nak tgk lah lirik dia pasal apa..apa pun layan…



No comments:

Post a Comment