Wednesday, February 9, 2011

PERCUTIAN DAN PENGAJARAN

Hari tu bila farah kata nak turun kl coz nak jumpa zah otak aku mulalah ligat berfikir mana lah aku nak bawak farah..tiap kali aku pi kedah ada jer  tempat yang best farah bawak..first time pi kedah ada beberapa tempat yg farah bawak aku n maya pi..rasa best sgt..thanx farah (^_^) pastu kali kedua punya trip ke kedah mmg banyak tempat menarik yg farah bawak TAPI kali ni bezanya semua tempat menarik tu aku tinggalkan dengan “KENANGAN”..huhuhu….macam “caption” yg farah tulis kat FB dia di photo album tu“BERCUTI??ENTAHLAH…..hahahaha…mendalam sungguh ayat farah tu sebenarnya…takperlah…malas nak ingat lagi ‘KENANGAN DALAM TRIP YG KEDUA TU’…

Sekarang yg aku nak cerita sebenarnya pasal PERCUTIAN AKU,FARAH DAN YAN..(zah pun ada gak tapi dia tak ikut kita org ‘berhibur’….huhuhu)
Otak aku ni puaslah memikir mana lah tempat nak pergi..DAH LAH AKU NI JENIS DUK TERPERAP KAT UMAH…SHOPPING KOMPLEKS yg ada kat PJ n KL ni pun tak semua aku pi..bagi aku duk umah lagi best..tak payah jumpa org..tak payah nak kuarkan duit..so kesudahannya aku ni macam katak bawah tempurung..bezanya aku ni bukan katak tapi manusia yg bukan duk bawah tempurung tapi duk bawah bumbung jer..hahaha…
OK..so setelah puas aku memaksa otak aku bekerja keras memikirkan tempat yg mana nak pi, AKU DAH DAPAT IDEA…YESSSSSSSSSSS!!!!!!SUNWAY PYRAMID!!!!!

aku rasa itu yg ok coz ada bowling,ada wayang n ada ICE SKATING!! ICE SKATING???????? Ish biar betul???nak try ker???try  jerlah…

SO INI YG AKU NAK CERITA NI..KESERONOKAN BERMULA DI SINI……..

Aku, Farah ngan Yan pi lah SUNWAY PYRAMID….naik taxi jer..huhuhu..(padan muka aku..bawak kreta pun takut takut lagi…ahhhhhh!!!!peduli..asalkan naik apapun yg penting SAMPAI!hahaha..GELAK JAHAT..)sampai sunway dalam kul 11 lebih..so sampai jer kita org jalan jalan jap then pi makan…pas makan kita orang pun pi lah tempat ice skating..RAMAI gak orang…

MULANYA aku rasa macam takut jer…boleh ker aku ni??lantaklah..kalo jatuh tersembam ker,jatuh terduduk ker,jatuh terbaring ker LANTAKLAH!!! Kalo tak cuba tak tau..so pi lah tanya berapa bayaran..RM33 utk sekali masuk,termasuk sewa kasut,stoking n sarung tangan…

Sarung tangan yang cute bewarna merah n ungu…comey comey…
So dah bayar tu kita org pi lah kat loker yg berbayar guna token tu..GEDEBUK!!!!smua bag aku,yan farah kita org sumbatkan dalam loker..otak masing masing sibuk nak main ice skating jer..(aku agaklah otak masing masing pikir camtu coz aku bukan boleh baca otak yan n farah..hahaha)..

Pastu sessi memakai kasut..YA ALLAH!!!!ketatnya…rasa sakit gila kaki aku especially kat bonggol aku tu..(HAHAHA..aku punya kaki ni unik sikit coz ada bonggol..huhuhu..ekceli bukan bonggol..kalo nak ikut istilah sains its known as ‘bunion’)..ok ok..sambung cerita….

So pakai kasut n mula lah masuk gelanggang ice skating tu….

AHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!TIDAAAAKKKKK!!!!!!licin giler……masuk masuk jer nak jatuh…berdiri jer nak jatuh….MAAAAKKKKKKKKK!!!!!!!! kalo boleh jerit dah lama macam macam jenis jeritan aku rasa boleh terkeluar dari mulut aku ni…TAPI DI SEBABKAN NAK CONTROL CUN (hahahaha) aku pun pegang kuat kuat kat tepi dinding…

YA ALLAH!!!!!SAMPAI BILA NAK MACAM NI!!!!nak berpaut jer kat dinding….langkah satu satu….sebenarnya nak melangkah pun punya lah susah…nak kata melangkah ker??bukan melangkah..tak tau lah nak sebut apa..nak kata SERET jer ker kaki ni???tah lah..OHHHHH ok dah dapat perkataan yg tepat!MELUNCUR!!yup..macam mana lah ni..tak kan nak meluncur ngan hanya berpaut kat tepi dinding jer??

SEKARANG ni baru lah aku belajar OOOOOHHHHHHH SUSAH RUPANYA NAK BERTATIH/BERJALAN…kagum aku sekejap kat budak budak kecik yg baru nak belajar berjalan tu…aku rasakan aku macam budak kecik yang baru nak belajar berjalan..hmmm…sepanjang aku BELAJAR NAK MELUNCUR ni otak aku ligat berputar memberi motivasi sendiri…macam macam suara yg suruh aku kuatkan n beranikan diri tak payah berpaut lagi..

AKU TGK FARAH DAH BERANI MELUNCUR TANPA PEGANG OR MENYUSUR KAT TEPI DINDING…Aku nak macam tuuuuuu!!!!!so aku ngan berani tak berani belajar lepaskan tangan dari dinding..PASTU FARAH PUN DATANG KAT AKU n try ajar aku..kita orang pegang each other n mula ke tengah gelanggang ice tu..HAHAHAHAHAHA..BYK KALI LAH KITA ORANG JATUH BERDEBUK…JATUH TERDUDUK..JATUH TERSEMBAM!!!!HAHAHAHAHAHA!!!!MALU TU TAK PAYAH NAK CAKAP LAH…LANTAK PI LAH..semua pun orang jatuh..even yg terror terror yg aku tgk yg dah berpusing pusing tu pun ada yg jatuh lagi teruk..aku tgk ada budak cina pompuan tu lagi lagi lah sampai berdarah lutut dia!huh!!!

MULA MULA FARAH AJAR AKU CARA CARA NAK BERJALAN PASTU MELUNCUR..MACAM MACAM LAH YG AKU BELAJAR..PASTU…bila aku dah mula pandai berdiri ngan stabil n boleh melangkah n meluncur perlahan2x PASTU FARAH DATANG LAGI KAT AKU n cakap bila berjalan ni jangan fokus sgt kat kaki kita bila melangkah….kalo terlalu fokus kita akan takut takut n takkan dapat meluncur..so buat selamber jer…meluncur tanpa di fikiran kita pasal langkahan kita..aku pun try lah…OH OK..YUP BETUL!!!!tak perlu fokus sgt kat langkahan kita n Alhamdulillah aku dah boleh meluncur ngan baik dari yg sebelumnya J BILA AKU FIKIR FIKIRKAN BETULLAH..MACAM GAK HIDUP KITA NI..KALAU KITA TERLALU FOKUS  TERHADAP SESUATU BENDA KONON KONON UNTUK JADI SEMPURNA MESTI KITA TAKKAN DAPAT PERGI KE HADAPAN DENGAN MAJU… SEBAB APA??SEBABNYA KALAU KITA HANYA FOKUS UNTUK BENDA TU N BERADA DI SITU TANPA MEMANDANG KEHADAPAN ITU SEBENARNYA MENYEKAT KEMAJUAN KITA…bukan salah untuk kita fokus terhadap sesuatu benda tapi kalau benda tu menghalang kita untuk membolehkan kita maju n SEBENARNYA kita boleh buat atau dapatkannya tanpa perlu kita memandangnya dengan berat ITU MAKSUDNYA KITA TAKPAYAH FOKUS SGT TERHADAP BENDA TU!!(apalah yg aku merepek ni??huhuhu…)tapi apa yg aku nak kaitkan ngan meluncur ni….tanpa perlu fokus pada kaki tu itu boleh buat aku meluncur ngan lagi baik!bebaskan minda n otak ni terhadap langkahan kaki..biarkan minda ni bebas menari n meluncur..senyum n MELUNCUR!!! “GEDEBUK!!!!!” AKU JATUH…hahaha..lantaklah..berdiri balik n sambung meluncur..hahaha..macam tu gak hidup…kalau jatuh kita kena bangun…bukan terus jatun n menangis n taknak berdiri balik..hidup perlu diteruskan…jatuh sekali tak bermakna kita akan terus jatuh selamanya..and kalau dah jatuh berkali kali pun jangan kita putus asa coz lepas jatuhan byk kali tu lah dia akan wat kita lagi banyak belajar n terus lagi stabil untuk berdiri..maksudnya bila jatuh kita kena tau kenapa kita jatuh..ambil pengajaran n ingat..jangan jatuh n berdiri pastu jatuh n berdiri  tapi taknak belajar apa apa dari jatuhan tu..KALAU CAM TU YG KITA DAPAT HANYA LEBAM LEBAM N SAKIT BADAN JERLAH..hahahaha…

SO APA YG AKU NAK CERITA KAT SINI IS HANYA MELALUI MAIN ICE SKATING NI AKU BANYAK BELAJAR…BELAJAR UNTUK HIDUP..BELAJAR UNTUK HIDUP NGAN TABAH..BELAJAR UNTUK PEDULIKAN RASA MALU..PEDULIKAN APA PANDANGAN ORANG…hahaha..HANYA MELALUI ICE SKATING!!!!!!WAAAHHHHHH….MANTAP!!!!!!TO FARAH..THANX GAK LAH..KEDATANGAN AWK KE KL NI buat saya belajar byk benda..sesungguhnya awk memang sesuai jadi motivator saya..n NANTI ADA LAGI “SATU ENNA” yang awak kena ajar..hahaha..awk tau kan saper….

OK…..SATU LAGI CERITA YANG BEST IS WAKTU HABIS MAIN ICE SKATING NI..PAS HABIS n keluar gelanggang  kita org pi lah kat loker tempat letak bag kita org…masukkan kunci pastu takleh bukak!!!aduiiiihhhh!!!LUPA LAH PLAK LOKER MANA YG KITA ORG LETAK BAG TADI…PUNYA BANYAK LOKER YG SAMA KAT SITU N YANG MEMBEZAKAN HANYALAH NOMBOR YG ADA KAT LOKER TU!! dan TAKDER sorg pun antara kita org tgk nombor loker sebelum masukkan bag td!!
PADAN MUKA AKU NGAN YANG LAIN!!!!!KALI NI aku rasa malu lah plak bila terpaksa mencuba satu satu dan masukkan kunci kat semua loker..KALI NI AKU RASA MALU..BUKAN APA..MEMANG PATUT MALU SEBAB KELALAIAN diri sendiri…akhirnya dapat gak jumpa loker yg betul! HAHAHAHA….

MEMANG MACAM MACAM CERITA TUL YANG AKU DAPAT HANYA SEBAB SATU PERSINGGAHAN UTK BERHIBUR DI ‘ICE SKATING SUNWAY PYRAMID’…

3 comments:

  1. menarik la cerita budak kecik ni.....saya suka ! :)

    ReplyDelete
  2. pengalaman KITA yg menarik =) kan awak kan???thanx to u too =)

    ReplyDelete
  3. saya pun suke!!!^_^

    ReplyDelete