Sunday, February 6, 2011

nyUM..NyUM..nYum...

krup..krup..krup..bunyi aku kunyah keropok wktu tgh minum petang ni..bunyi tu bukan dtg dari kunyahan aku sorg jer..mulut adik adik aku yg lain pun sibuk ngan tugasan dia org menguyah selumat lumatnya kropok yg mak aku goreng tu..aku ni dari td asyik menguyah jer...mana tak nya..semua makanan depan mata..tapi aku ni jenis yg menahan diri dari makan smua benda..KONON KONON nya nak kurus...takut tak nak gemuk (try tak nak tulis perkataan negatif mcm 'takut'..blajar to be positif...hehehe..chaiyok2x diriku..hahahaha... =D) td tengahhari aku makan nasi ngan lauk ayam masak lemak,sambal, kcang panjang goreng, n KERABU...KERABU yg SEEEEEEEEEEDDDDDAAAAAPPPPP!!!! Mana lah mak dapat resepi ni???Mak aku buat sendiri..hahahaha…mak mmg bagus dalam cipta resepi makanan ni 

KERABU MAK YANG MAK BUAT TENGAH HARI TADI

AKU plak?????tahu makan jer…tau masak tak???huhuhu..tahlah…dah lama aku  tak masuk dapur n masak sendiri… so tak taulah camner…lauk2x macam ikan masak asam tumis, kari ayam, kurma ayam, sambal udang n smua lauk2x yg wajib lah yg memang selalu jd hidangan utama aku memang kena btul2x jd pakar masak SEBELUM AKU KAHWIN…..actually InsyaAllah aku boleh  masak smua lauk lauk tu coz aku pernah jer KENA masak tuk ayah waktu mak masuk hospital waktu bersalinkan marya... tapi ya lah sebab lama dah tak kena masak sendiri n setakat tolong mak jer kat dapur so aku hilang keyakinan nak masak semua lauk lauk wajib ni..

 

Tapi InsyaAllah rasanya aku boleh masak bila DAH “TIBA MASA TU”…hahahaha…so DIRIKU chaiyok2x!!!!
 
 

No comments:

Post a Comment